אישה תמנון

עוצמה נשית

הקורונה הפכה אותנו הנשים לתמנון רב זרועות. כמו התמנון, אף אנחנו הנשים גילינו יכולת להפעיל בו-זמנית שמונה זרועות וכל אחת בנפרד. המוטציה הזו התרחשה בנו עקב המצב שהושיב משפחות שלמות בבתים תחת שליטתנו המלאה. גם לפני הקורונה היתה לנו היכולת לעסוק בו זמנית בכמה וכמה פעולות אך הקורונה יצרה בנו הנשים את המוטציה המאפשרת לנו אין סוף פעולות בו זמנית, כמעיין 8 אין סופי של זרועות התמנון. כי כמו שאומר ערן שיוביץ, כל משבר הוא בעצם הזדמנות.

פתאום, עם הקורונה, גילינו שאנחנו דווקא בשלניות לא רעות ושהאוכל שלנו גם בריא, גם טעים, גם צבעוני וגם חגיגי. המשפחות שלנו החלו ליהנות מאוכל ביתי מגוון. בחסות הקורונה אנחנו יודעות בדיוק מה נכנס לגוף של ילדינו, ואין יותר את האוכל התעשייתי הזה שממולא באין ספור אותיות באנגלית ומספרים שמסתירים את הסוכרים על שמותיהם השונים, את צבעי המאכל המזיקים ואת כל החומרים המשמרים שלא בריאים.

פתאום, עם הקורונה, גילינו שאנחנו דווקא יודעות להפעיל משחקייה, לא צריכות ללכת לכל מיני אטרקציות רעשניות וצפופות כדי לשעשע את ילדינו. אנחנו יודעות לעשות זאת היטב בסלון ביתנו. גילינו את היצירתיות שבנו והצלחנו להכין עם הילדים כל מיני עבודות המותאמות בדיוק להם. אפילו גילינו שזה ממש כיף להתגלגל בסלון עם הילדים כשלפתע והגוף נהיה גמיש והיכולת להתנועע כמו תמנון במהירות הפתיע גם אותנו. פתאום גילינו כל מיני מקומות מעולים למסתור במשחק המחבואים וגילינו שילדינו הם כאלה משתפי פעולה. וואלה, הם כל כך נפלאים ומצחיקים. 

פתאום, עם הקורונה, גילינו שאנחנו גם מורות מעולות, יודעות לתפעל עזרים לימודיים, להסביר פרקי לימוד, להקנות ידע אפילו עם סבלנות רבה יותר מזו של המורה שלהם. אצלנו מתקיים הפתגם "חנוך לילד על פי דרכו" כי מי מכיר את ילדינו יותר טוב מאיתנו האימהות.

פתאום גילינו שאנחנו גם פסיכולוגיות לא רעות בכלל ויודעות להקשיב, להנהן בראש ולומר: "אה, אה, אה" כמו פסיכולוג שגובה ים של כסף לשעה. אנחנו, בניגוד לפסיכולוג, יכולות לעשות זאת בו זמנית תוך הקשבה לבעל ואמירת אה לילד הקטן וגם לבת הגדולה. 

גילינו גם כמה אנחנו טובות בלהיות רמזור שמנתב את הבית ביעילות רבה, גם לעבוד ולהתפרנס מתוך הבית ובו זמנית גילינו שאנחנו יודעות להיות ממוקדות ביעילות ובמהירות רבה. גילינו שאנחנו יכולות להיות אמהות רכות שעוטפות את הילדים באהבה ונותנות גם לבעל את תשומת הלב הראויה. וואלה, הקורונה הזו הוציאה מתוכנו את כל התכונות והיכולות שלנו שכבר מזמן רצו לפרוץ החוצה.