הכנה לראיון עבודה בהייטק

ראיון עבודה לכל סוג של משרה יכול להיות דבר מלחיץ, יחד עם הרצון להתקבל אל עבודה כזו או אחרת, הלחץ שמגיע עם השאלות והחשיפה שאנחנו אמורים לעשות לעצמנו, הופכים לא פעם ראיון עבודה לדבר מאוד מלחיץ. אפשר לומר זאת על כל ראיון עבודה אבל במיוחד כאשר אנחנו מדברים על כניסה להייטק, לאלו שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם הזה הוא יכול להראות מאוד מאיים עם תחרות שאף פעם לא נגמרת. לכן בשביל שתוכלו להגיע אל ראיון כזה בצורה טובה, המאמר הזה ינסה לעשות לכם מעט סדר והיגיון בין הדברים.

קורות חיים לעבודה בהייטק

קורות חיים אמורים לשמש מעין כרטיס ביקור ראשוני שלכם, אם להדמות את זה כמו להתחיל עם בחורה, אז הקורות חיים צריכים להיות הדרך שלכם לקחת אתה מספר או להבין את ההיענות שלה. ברגע שנענתם בחיוב עשיתם שלושת רבעי מהדרך, לכן קורות החיים שלכם צריכים להיות מדויקים וחדים, שיפגעו אל המטרה ולא יתפזרו עם ניסיון שאינו רלוונטי.

מה כן צריך שיהיה

•תיכון- בקצרה בצורה יבשה, אלא אם כן יש לכם מגמה שהרחבתם והיא רלוונטית או פרויקט כל שהוא שיכול להראות על הבנה בתחום

•לימודים אקדמאים- לזכור את עניין הדיוק, לרשום את ציונים שמראים על השגיות, אם קיבלתם 94 סופי בהנדסת תוכנה אז לרשום. ובמקביל אם עשיתם פרויקט משותף עם המכללה, לרשום ולפרט בקצרה מה היה החלק שלכם ואת הדגשים של הפרויקט.

•ניסיון מקצועי- אם זו העבודה הראשונה שלכם, אל תעמיסו בפרטים שאינם רלוונטים וכמו הדגשים הקודמים, שימו לב שאתם נותנים יותר מקום למקצועות טכניים רלוונטים. במידה ואין עבודות מהסוג הזה, הדגישו משרות בעלות אופי ניהולי.

6 שלבים ואתם בעבודה

הכנה לראיון עבודה בחברות הייטק מתחלק בדרך כלל לשישה חלקים, החלק הראשון יהיה עם הראש הצוות לרוב, לאחר מכן תקבלו רקע כללי על החברה ובו גם תיאור של התפקיד שלכם. אחר כך ברוב הפעמים תצטרכו לספר על עצמכם ואחר כך תבחנו על ידי שאלות לרוב, כדי לראות את רמת המיומנות שלכם. לאחר כל אלו תגיעו לראיון עם המנהל של ראש הצוות ולבסוף תקבלו את הצעת העבודה. חשוב ביותר שתגיעו מוכנים אל כל השלבים, החל מהכרת החברה שאליה אתם מתמיינים ועד לחידוד של הטכניקות והיכולות שעליהם תבחנו. השתדלו גם להגיע חיובים ורעננים ולא לחוצים, מכיוון שמשך הראיונות יכול להמשך לא מעט זמן כשבסופו תפגשו גם את נציגי משאבי אנוש, שיצטרכו לאמוד את היכולת האנושית שלכם להשתלב בחברה.