רשת צל

אימא שלי, זיכרונה לברכה, תמיד הייתה מכריזה ואומרת "אצלנו לא חם" (גרנו אז בת"א בבניין דירות קומה ראשונה, חכמה גדולה),  ואישי הישן היה אומר (בהומור) "כל מה שאני צריך לדעת מהחדשות הוא תחזית מזג האוויר".

 לעומת זאת, כשעברנו לגליל והקימונו במו ידנו את הכפר שלנו, כליל,  לא היה לנו ועד היום, למעלה מארבעים שנה, חשמל קונבנציונלי, החשמל מופק אצלנו מפנלים וגנרטור, כמובן הייתה לנו גם פעם תחנת רוח שנשרפה, ובאמת כשהייתה רוח חזקה הייתה שורקת בקולי קולות, מפחידה ומאיימת . . .

כליל – האידיליה של הכפר האקולוגי והשרפה הגדולה ששרפה החלום

חייבת לומר שבעשר השנים הראשונות, למרות התנאים הקשים, לא ייחסתי כל חשיבות למזג האוויר.

שתי בנותי מתוך הארבע, ילדתי אחת בסוף יולי והשנייה באמצע אוגוסט, לא זוכרת שהתלוננתי, לא מפני שההתחממות הגלובלית לא הייתה בעיצומה, אלא שפשוט אפשר לומר שהייתי מאושרת. ואילו היום, כשאני כבר סבתא (חזרתי לכליל אחרי שנים שגרתי בנהריה עם מזגן ועשרים מטר מהים, לאחר לבטים, כי הבנות שלי חזרו גם כדי לגדל את ילדיהן, נכדיי, בטבע), חזרתי גם אני לקיץ שהפך להיות חם לאין נשוא!!!

יש לי חברה שטוענת שתמיד אפשר למצוא פתרון לכל בעיה.

 רשת צל מכסה את ביתי הקטן עושה את העבודה אצלי ב י נ ת יי ם נעים ולא חם. היה לי פעם חבר אהוב שאמר לי "אל תהיי כל כך אישית", אז כמו שאומרים "אל תראה לימון צהוב" ומה שאתה רואה, כמובן, לימון צהוב .

עוברת למדרגה הבאה, ציטטות מהמקורות על המילה צל.

שאלה, "מהו ההבדל בין צל דקדושה לבין צל דסטרא אחרא",

ציטוט מתוך ספרון שנקרא "שמעתי" שנכתב על ידי הרב אשלג שנקרא גם "בעל הסולם", זאת מפני שתרגם את ספר הזוהר מארמית לעברית, ובכך בנה לנו סולם שמאפשר לנו לטפס עליו, לנסות ולהבין, פחות או יותר, ואם לא, אז רק להתרשם מיופיו של הספר המופלא.

כבר טוב. הכתוב אומר "עד שיפוח היום ונסו הצללים" שיר השירים. היינו, שהצללים יעברו מן העולם. כמו  שאנחנו מתבטאים ואמרים "צל כבד נפל עלי" ומתכוונים למצב מעיק ומפחיד "הסתר פנים". לעומת "בצלו חמדתי ופריו מתוק לחכי".

אז, האמת, הכל אפשרי, דבר והיפוכו, דווקא נחמד. האמת, הרעיון היה שלו כשברא אותנו בצלם, כלומר, כמו הצל שלו, על מנת שנטפס ונגיע אליו ונחסה באורו.

(סולמות וחבלים) לחיים חברים!