מזל טוב! התאהבתם

מזל טוב! התאהבתם. מתוך כל האפשרויות הצלחתם לבנות קשר עם אדם אחר. ליצור מגע אנושי אותנטי. מעבר להורמונים הגועשים, צלקות העבר והחששות מהעתיד, החלטתם לקשור את עתידכם ואת גורלכם אחד בשני. הפגשתם בין המשפחות, שברתם כוס ולקחתם משכנתא. עכשיו באמת מתחילה הזוגיות כי אתם מתחילים למזג עולמות. 

ההתאהבות צריכה עכשיו ללבוש צורה חדשה. צורה של שגרה ותשלומי חשבונות, ריבים קטנים, ושערות בכיור. מבעד לעיניים המצועפות, מתבהרת יותר ויותר דמותם של בחירי ליבנו. הם נראים פתאום אנשים אמיתיים, עם דברים טובים וגם הרבה דברים שבמקרה הטוב לא נעימים ובמקרה הרע ממש מפריעים. 

אם היינו כבר במערכות יחסים עמוקות בעבר, אנחנו כבר מכירים מעט את התהליך, אבל אולי אם אף פעם לא הגענו לשלב מתקדם כזה אולי אנחנו קצת נבהלים. מי זה הבנאדם הזה? איפה הנסיך שלי? מי זו האישה הזו? 

כל כך הרבה נישואים מסתיימים מהר, כי אנחנו לא קולטים איך כל אחד מאיתנו חי בתוך קופסא שהוא קורא לה העולם אבל האמת היא שהקופסא היא רק העולם שלו, סך כל החוויות וההתרשמויות שלו מהחיים, מהאנשים שהוא פגש והשפיעו עליו, ובעיקר מהבית והמשפחה שבקרבה הוא התעצב וגדל. זה כולל הכול. מהצורה שבה אני חושב, עד הדרך שבה אני אוכל, מתקשר ואוהב, גם הדרך שבה אני רב ושונא. 

התשובה לכך היא קודם כל להיות מודע ולהזכיר לעצמנו – אנחנו אוסף של הרגלים ורעיונות וכך גם בחירי ליבנו. אם אנחנו אוהבים זה אומר שצריך לפתוח קצת את הקופסא, את הראש ואת הלב ולתת מקום לאדם השני להתקיים. יחסים זה משהו שצריך לעבוד עליו, כמו גשר מעל עולמות שונים. אהבה היא חיה שניזונה מוויתורים. וצריך לטפל ולטפח אותה. 

בהנחה ומערכת היחסים היא הדדית, אז שמים את האגו בצד ולומדים הרגלים, לומדים דרכים אחרות לחיות, לחשוב, ליהנות. אפשר לחכות לסוף החיים או ללמוד כבר עכשיו – אנחנו לא יכולים לשנות אנשים, אנחנו יכולים רק ללמוד אותם ולהחליט האם הבנאדם הזה מתאים לי ואני לו. צריך להכיר בעובדה שזוגיות ונישואין, הם מיזוג של שני עולמות שונים, שני אגואיסטים שלומדים לתת מקום אחד לשני. 

מזל טוב! זכיתם ללמוד לאהוב. מעל לכל השוני ביניכם יש לכם הזדמנות, ליצור שטח משותף שמהנה ומעצים אחד את השני. כל צעד מגלים עוד שוני וניגוד, וברגע הבא מכסים אותו בעוד אהבה. כך החיים המשותפים הופכים למסע, להרפתקה, והאהבה רק גודלת וממלאת כל חלל ריק, בתוככם, וביניכם.