קצר בתקשורת

המושג קצר בתקשורת הינו מושג ידוע, הבא לבטא את חוסר ההבנה של צד אחד את מה שצד השני אמר. אין זה אומר שהצד השני לא אמר דברים נכונים. אלה מסיבות שונות כמו כושר ביטוי, דרך הצגת דברים, ואפילו הטון שבו הדברים נאמרו נקלטו באוזני השומע בצורה שונה לחלוטין ממה שהצד השני ניסה להגיד. קצר בתקשורת הינו אחד הסיבות השכיחות למריבות וויכוחים בין אנשים. אחד הדרכים להתגבר על הקצר בתקשורת מלמדת אותנו חוכמת הקבלה. חוכמת הקבלה מסבירה שהשונות בינינו הינו דבר מולד מתוך מחשבת הבריאה וההבדלים בינינו נוצרו במיוחד כדי שנכיר שמצד אחד כולנו חלקים של השלם ומצד שני הבנה שאנחנו צריכים להתחבר לשלם מעל כל ההבדלים, לכן כאשר אדם מתייחס לכל מה שהוא עובר כמצבים שהוא עובר להביא אותו למימוש מטרת הבריאה, אז הוא מתייחס להבדלי הדעות לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.

מקרה שקרה לי בנסיעה ברכבת, התיישבו ארבעה חיילים שהגיעו ביחד על שני ספסלים אחד מול השני. במהלך הנסיעה עקבתי אחריהם וראיתי שאין הם מדברים אחד עם השני, אלה כל אחד היה שקוע בטלפון שלו. שאלתי אחד מהם למה הם לא מדברים אחד עם השני, מהו המחסום בתקשורת ביניהם ? והנה לתדהמתי הוא הסביר לי שהם בקשר בלתי פוסק באמצעות הטלפון דרך הווטסאפ ודרך האתרים החברתיים כמו אינסטגרם ותיק תוק.

ברור שעבור הדור המבוגר יותר הרגיל לתקשורת ורבלית, מערכת הקשר בין הדור הצעיר נראית כלא טובה, נראה להם שהם סגורים כל אחד בתוך עצמו. לאמיתות של דבר זאת רק טעות בתפיסת המציאות של המבוגרים לדור הצעיר אין מחסומים בתקשורת להפך הוא פתוח ומשתף אחד את השני בהרבה נושאים אישיים הרבה יותר ממה שהדור שלנו היה רגיל. רק שהם משתמשים בכל האמצעים האינטרנטים העומדים לרשותם היום. לכן התקשורת ביניהם מהירה יותר וזמינה יותר.כאמור הרגשה שיש מחסומים בתקשורת הינה רק בתפיסת המציאות של המבוגרים.