פרויקטים פינוי בינוי חיפה שמתחילים בקרוב

ישנם לא מעט אמצעים להמריץ את שוק הנדל"ן או להגדיל את היצע הדירות, אחד מהדרכים הפופולריות לכך בעולם המערבי אשר החלה אי שם באנגליה של המאה השבע עשרה, היא התחדשות עירונית הכוללת בתוכה גם פרויקטים של פינוי ובינוי. תוכנית זאת מתבצעת כיום בלא מעט אזורים ברחבי הארץ, אפשר לראות פרויקטים של פינוי ובינוי החל מאזור הדרום, במרכז ובתל אביב בפרט ובעוד ערים נוספות כמו חיפה, בת ים ואפילו בחולון. אך הדבר המעניין שקורה בשנה האחרונה הוא מגוון הפרויקטים שמתווספים אל העיר חיפה, החל מפרויקט בת גלים, קריית אליהו, קריית שפרינצק ועוד שכונות רבות ואטרקטיביות בעיר.

פינוי בינוי חיפה: קריית אליעזר

אחת השכונות הוותיקות אמורה לשנות את פניה במהלך השנים הקרובות, כאשר מרבית מהבניינים בשכונה קיימים מעל לשבעים שנים ובניינים רבים בשכונה מיועדים להריסה ומצויים במצב פיזי רעוע. בשכונת החותרים יפונו מספר בניינים ישנים ובהם כ107 יחידות דיור, התוכנית מציעה להחליף את אותם בניינים בכחמישה בניינים חדשים שיספקו כ533 יחידות דיור חדשות. יחד עם היחידות יוקצה בשטח הבנייה 1.5 דונם לשטח ציבורי ומסחרי כאשר בקומות הקרקע ימוקמו אזורי המסחר, 3 כיתות מעון, בית כנסת ומשרדים. אל השכונה יצטרפו גם שבילי אופניים ושבילי הליכה חדשים.

פינוי ובינוי קריית גלים

שכונת בת גלים כמו שכונת אליעזר הינה וותיקה ולה לא מעט בניינים במצב פיזי לא כל כך מחמיא, יחד עם זאת תוכנית פינוי ובינוי באזור כבר הוכרזה על ידי הממשלה לפני מספר שנים ונראה שכיום תהליך הפנייה מתחיל לקרום עור וגידים. בשכונה אמורים להיבנות מבנים אשר ישמשו את הציבור, הראשון מבניהם יהיה הגדלת שטח בית הספר "העלייה" והקמה של עוד מעונות יום וגנים. בשכונה אמורים להתפנות כ17 בניינים ישנים, ובהם כ178 יחידות דיור, ואילו פרויקט פינוי ובינוי בשכונה אמור להחליף את 17 הבניינים בכ11 בניינים אשר יוסיפו מעל ל700 יחידות דיור. השכונה שנמצאת קרובה לקו החוף ומלבד פרויקט זה מתכוננים להתווסף עוד כ2000 יחידות דיור חדשות.