שתילים למרפסת

המרפסת הפכה בשנים האחרונות לא רק לחדר ללא קירות, אלא גם למקום מעולה להוספה של עוד צבעים ועיצובים אל הבית. אך מרבית המרפסות אשר מרביתן נמצאות באזורים עירוניים, מבקשות לקבל מעט יותר אוויר וצבעים ירוקים אל מחוץ לבית ואפילו אל תוכו. שתילים אל מרפסות צוברים תאוצה ואינם רק נחלת חלקם של פרחים קטנים ועדינים לשם היופי, אלא לעיתים גם לשתילים של עצים, צמחים מטפסים ועוד סוגים שונים של שתילים למרפסת. אבל בכדי לגדל שתלי גם במרפסת, חשוב להכיר ולהבין כיצד ומה נרצה לקבל ולתת לו, מה הוא הגודל שאנו מקצים לו או בקיצור איך לעשות את זה במרפסת? ואם תרצו אז איפה מזמינים שתילים להזמנה אונליין?

פרדס במרפסת

כמו שציינו ישנו מגוון רחב של שתילים למרפסת, אך הרעיון הוא לדעת אילו מהשתילים נרצה להכניס ואילו באמת נוכל לטפל בהם בצורה נאותה. נתחיל מהדוגמא היחסית קיצונית, אם גמע ליבכם בעץ מנגו בקצה המרפסת, הרי לכם כמה דברים שחשוב להכיר. הראשון הוא כי אתם מחויבים לאדנית של בין 50 ל60 ליטרים לפחות, לאחר מכן וכשיגדל תצטרכו להשכיב את האדנית אחת לתקופה ולגזום את השורשים שלו. ולצד לכל אלו והפירות שלבסוף תקבלו, חשוב לזכור כי יש כמות מזיקים גדולה יותר שיש לטפל בה ולעיתים העץ יכול להשתלב בשקיעה אבל גם להסתיר אותה.

מעציצי צל לתבלינים

קישוט המרפסת או הפקת תועלת נעימה ממנה כדוגמת נענע לתה או מעט זעפרן כתיבול, תמיד יכולה להיות אופציה מעולה עבור שתילים למרפסת. עם זאת חשוב לזכור ולהכיר את המיקום המבוקש עבור כל עציץ, החל מכוסברה אשר זקוקה למרפסות אל כיוון דרום מערב ועד לבזיליקום הדורש מרפסת לכיוון מזרח או צפון ובעיקר אדנית משל עצמו. בהמשך לכיווני הגידול ולחשיפת השמש עבור הצמחים, הם מגוונים ונמנים החל מקיסוס מטפס, פוטוס ביתי שאינו דורש הרבה צל ואפילו שיחים כמו שיפלרה. כל אלו יוכלו בקלות להוסיף לא רק צבע וחיות אל חלל המרפסת, אלא גם לייצר אוויר נעים וחדש באזור המרפסת ולהפוך אותה לא רק לחלל ללא קירות בבית, אלא למקום אמיתי שאפשר להתאוורר בו.