רמפה לכסא גלגלים

בשנים האחרונות ניתן לראות שילוב הולך וגובר של אנשים בעלי מוגבלויות בחברה הישראלית, החל משוק העבודה ועד להנגשה של עוד ועוד מקומות בילוי, אזורי הליכה ועוד. לצד זאת גם תמיכת הממשלה במתן רישיונות והנגשת כלי רכב ואביזרי נהיגה שונים לנכים, מצליחה להעניק לאנשי בעלי מוגבלויות לא רק לעבוד אלא לטייל ברחבי הארץ ולהתנייד בצורה עצמאית וראויה. חלק גדול מבעלי המוגבלויות השונות ובעיקר אלו המתניידים בכיסא גלגלים, משתמשים דווקא ברמפה לכיסא גלגלים בכדי לעלות ולרדת מהרכבים ובכדי לדלג על מכשולים שונים בעת המעבר אל מדרכות ועוד.

סוג הרמפה וצורת הקיפול

את סוג הרמפה חשוב מאוד להתאים לסוג הרכב, שכן מרבית הרמפות מתאימות בעיקר לרכבים מסחריים או לחילופין לרכבים גבוהים. עם זאת בכדי לבצע התאמה מדויקת של הרמפה אל הרכב שלכם, מומלץ לוודא זאת אל מול יצרן הרכב וגם אל מול החנות אשר ממנה תקבלו את הרמפה. עם זאת בשנים האחרונות נעשים עוד ועוד התאמות של רמפות אל רכבים נמוכים יותר, על כן גם היכולת להעניק את הפתרון המעולה הזה למרבית האוכלוסייה המתניידת בכיסא גלגלים.

לצד סוג הרמפה חשוב גם להכיר את צורת הקיפול שלה, שכן ישנן רמפות המתקפלות על ידי צירים וישנן רמפות המתקפלות בעזרת מסילה טלסקופית המתקפלת בצורה קלה ונוחה. לצד הפיתוחים השונים ישנם גם רמפות המתקפלות בצורה רוחבית, או לאורך אשר יכולים להתאים למגוון דלתות הרכבים השונים.

סוג החומר והחיבור

מבין סוגי הרמפה וצורות הקיפול חשוב גם להבין כיצד אנו בוחרים לחבר את הרמפה אל הרכב שלנו, האם אנו בוחרים בחיבור קובע המתקפל אל פנים הרכב או שמא אנו מבקשים לבצע חיבור זמני וארעי אותו ניתן לפרק בכל פעם שנגיע אל מקום כזה או אחר. לכל אחד מסוגי החיבורים ישנם יתרונות וחסרונות שונים, על כן חשוב לחשב ולהבין את כל אלו ולצד זאת סוג החומר חשוב לא פחות. שכן סוג החומר ממנו תהיה עשויה הרמפה יכול להשפיע על המשקל שנעמיס עליה, את סוג כיסא הגלגלים בו אנו משתמשים וכמובן את סוג התקן בו היא עומדת.