איטום ביטומני

לא פעם הליכי בנייה ושיפוצים ידרשו פתרונות יעילים ומדויקים להשלמות בנייה ולעבודות גמר, עם זאת בענף הבנייה קיימים עבור מקרים שכאלו מגוון רחב של חומרי איטום שונים אשר מעניקים סגירה יעילה וגמישה ככל הניתן. אך כאשר מדובר בחומרי איטום יעיל ובעלי יכולת עמידות וגמישות גבוהה, אי אפשר שלא להתייחס אל איטום ביטומני המציע מנעד רחב של חומרי איטום יעילים ומושלמים גם לשימוש בגגות וגם לאיטום שטחים גדולים ונרחבים. חומרים אלו מהווים כיום כחלק ממנעד הכלים של כל קבלן, כאשר חומרים אלו משמשים גם עבור פתרונות מורכבים, החלה מאפשרויות של התזה או מריחה ועד לכדי התאמה של תשתיות ואפילו מאגרים בצורה יעילה לאיטום.

בחירה באיטום ביטומני

חשוב לדעת כי חומרי איטום ביטומני מאפשרים כמו שציינו שימוש בכמה תצורות, כאשר הראשונה והפופולרית היא כמובן בעזרת מריחה של החומר. עם זאת בחירה של החומר צריכה להיצמד לסוג העבודה הנדרשת, כך תתאפשר לא רק מריחה מדויקת ובעלת משמעות עבור היסודות או הפרגולה, אלא תתבצע התאמה מדויקת גם עבור אופי הבנייה והשימוש. בנוסף לכך הבחירה בחומרי איטום ביטונמי תבטיח יכולת גמישות ואיטום ברמה גבוהה במיוחד, שכן חומרים אלו מאפשרים לא רק איטום שטחים רחבים אלא גם שימוש באזורים יחסית לחים כמו חדרי אמבטיה ושירותים ועד לכדי שימושים במטבח או בעבור כל דרישת איטום ועמידות גבוהה במיוחד.

יכולות נוספות ומרכיבי החומר: לצד יכולת ההתאמה של החומר אל אופי הבנייה ואל צורכי הבנייה, חשוב לדעת כי חומרי איטום ביטומני מתבססים על חומרים כמו חול ומלט ובחלק מהסוגים גם חומרי איטום צמנטיים. שילוב חומרים אלו מאפשר גם התבססות של החומר תחת מגוון אזורים אך גם יכולת היצמדות של החומר אל סוג הבנייה, ובכך ניתן להבטיח יכולת בנייה אטומה לחלוטין בכל שלב של בנייה. עם זאת על מנת להבטיח שימוש מעולה וודאי בחומר, מומלץ לבצע התאמה בין חומרי האיטום הקיימים לבין סוג הבנייה ומאפייני השטח. כך למשל חדרים בעלי רטיבות גבוהה יותר, ידרשו חומרים צמנטיים אפקטיביים ובאחוזי גבוהים על מנת להבטיח איטום מוחלט.