מה זה לוטו שלי?

מדינת ישראל לא תמיד הייתה מעצמת הייטק או פלא בינלאומי המושך אליו מיליוני תיירים בשנה, אלא בתחילת דרכה עוד הייתה מדינה צעירה שהתקשתה להעניק מיטב שירותים ממשלתיים עבור אזרחיה. עם הקמתה היו חסרים מוסדות ציבורים רבים כמו בתי ספר ובתי חולים, אך לא המון זמן חלף מאז שקמה ואחת הדרכים לאסוף כסף ולהפוך אותו לשימושי ויעיל עבור כלל הציבור החל דרך מפעל הפיס. תוכנית זו החלה בעיקר עבור בנייה של בית חולים בעיר העברית הראשונה תל אביב, אך מאז ועד היום מפעל הפיס מבקש להעניק רווחת חיים מיטבית עבור כלל האזרחים וממשיך לעשות זאת גם שבעים שנים מאז הקמתו.

תרומתו של מפעל הפיס

המפעל הציוני קם לאחר לא מעט מלחמות ואויבים מסביב, אבל אחד קושי עיקרי היה בהקמה של מתקנים ומוסדות לרווחתם של התושבים. מדובר על תקופת צנע בה אזרחים רבים רכשו מוצרי מזון בסיסים בעזרת תלושים, אך רעיון מפעל הפיס שהחל בעוד בתל אביב של שנות חמישים המאוחרות הפך להצלחה עבור תושבים רבים. מפעל הפיס שהציע בתחילה הגרלות יחסית קטנות, התפתח בשנים מאז הקמתו ומכיל כיום מנעד רחב של משחקי מזל הנעים בין כרטיסי גירוד להגרלות שיוכלו לזכות את המשתתפים במיליוני שקלים מדי שבוע. מפעל הפיס כיום אחראי על הקמה של שורת מוסדות ציבור שונים, החל ממגרשי כדורגל, מרכזי תרבות, מוסדות חינוך ועוד מגוון מוסדות אחרים לרווחת תושבי ישראל.

סיפורי הצלחה

מפעל הפיס מציע בשנים האחרונות לא רק מנעד רחב של הגרלות, אלא גם מחבר סיפורי הצלחה שישנו את חייהם של תושבים רבים. כך למשל זוג פנסיונרים מדרום הארץ הצליח לזכות בסכום של כ-15 מיליון שקלים והפך את המשך הפנסיה להרבה יותר נינוח ונעים להם, לילידיהם ולנכדים שלהם. הזכייה הזו איננה היחידה כך גם בחודשי אפריל זכה גבר בגיל ה-70 לחייו בסכום של כ-4.5 מיליון שקלים. הזכייה לפי מילותיו של הזוכה, תאפשר לו להמשיך לעזור לנזקקים ולאנשים בעלי מוגבלויות שונות. אל זכיות אלו מצטרפים עוד זכיות אחרות, כאשר הן מצליחות להשפיע על אורח חייהם של הזוכים אבל גם על שאר תושבי מדינת ישראל.  אחד האתרים המומלצים בנושא הוא https://www.playsmart.co.il/