השקעות נדלן בגרמניה

החלטתם שאתם מעוניינים לרכוש נדל"ן בגרמניה, אם בשל היתרונות היחסיים של הכלכלה ושוק הדיור הגרמני לעומת שווקים אירופאיים אחרים ואם מכיוון שזיהיתם את עליית המחירים שעומדת להגיע בעקבות הקורונה. בהנחה ואין לכם את מלוא הסכום זמין ובמזומן אתם כנראה שתצטרכו משכנתא ולכן חשוב לבצע השוואה בין הצעות מבנקים גרמניים שונים בכל הקשור לתנאים ולריבית שאתם יכולים לקבל. השוואה נכונה יכולה לאפשר לכם לחסוך בקלות כמה אלפי יורו. כדי לקבל מימון להשקעות הנדלן שלכם תצטרכו לארגן מספר מסמכים, הן אישיים והן כאלו הקשורים לנכס.

המסמכים האישיים כוללים צילום של תעודה מזהה, תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים, הצהרת מס של השנה האחרונה, סטטוס של הפנסיה, הצהרה על שווי הנכסים שלך, הוכחה לקיום של ביטוח בריאות פרטי, דירוג אשראי חתום המכונה בגרמניה SCHUFA ומידע נוסף על חובות, הכנסות או ירושות כלשהן. בכל הקשור לנס תצטרכו להציג מסמך מרשם הקרקעות, הצהרת חלוקה רשמית, תשריט של מבנה הדירה, חישוב של שטח המגורים, עותק של החוזה ותמונות של הנכס. את הראשון תקבלו מהמשרד לרישום קרקעות או מהנוטריון ואת האחרים מסוכן הנדל"ן או מהמוכר.

רצוי וחשוב להבין סדר גודל של מחירים למ"ר בנוי ברובע בו אתם מתכננים לרכוש את הדירה או את הנכס והאם מדובר במחיר לנכס קיים או חדש. לדוגמא ברלין מתחלקת ל12 רבעים שהמחירים בהם שונים מאוד. כך לדוגמא ברובע הזול ביותר, מרצאן-הלרסדורף, העלות הממוצעת למ"ר של נכס קיים תעמוד על 2665 אירו ואילו העלות הממוצעת למ"ר של נכס חדש תעמוד על 4274 אירו. לעומת זאת ברובע היקר ביותר, שטגליץ-צלנדורף, העלות הממוצעת למ"ר של נכס קיים תעמוד על 6501 אירו אך כמעט ולא תמצאו בו אפשרויות לרכישת נכסים חדשים. לעומת זאת הרובע היקר ביותר לנכסים חדשים הוא שרלוטנבורג-וילמרסדורף עם מחיר של 7910 למ"ר בנוי – https://boju88.com/%d7%93%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%91%d7%a8%d7%9c%d7%99%d7%9f/

הדרך הקלה ביותר להיכנס לעניינים ולהתחיל להכיר את ההזדמנויות והמחירים של הנכסים להשקעה בערים השונות בגרמניה היא ללא ספק מעקב אחריהם באתרי האינטרנט השונים המשמשים כפלטפורמות תיווך בין מוכרים לקונים, אך אם אתם מאוד רציניים בבניית תיק השקעות הנדל"ן שלכם בגרמניה אז מומלץ להיפגש ולשוחח עם מספר סוכני נדל"ן או חברות תיווך מובילות שחשופות למידע רב יותר ובלעי ניסיון רב יותר מכם.