איזון ובריאות באמצעות תזונה

גוף האדם מבקש להגיע לאיזון תמידי, כשהוא עושה זאת דרך מנעד דרכים ואותות דרכם הוא מבקש להעביר לנו על הצרכים הקריטיים עבורו. איתות ראשוני ואולי מוכר לכולנו הוא צבע וריחו של השתן, כאשר צבע השתן כהה הגוף מבקש מאיתנו יותר נוזלים בכדי להניע את שאר המערכות הפנימיות. מצד שני כאשר מתלווה ריח כזה או אחר לשתן, ייתכן והגוף שלנו זקוק לשינוי בתפריט ולא רק בהוספה של מים. לכן בין אם מדובר בריחות או צבעים דרך השתן או בתחושת צרבת תמידית, על מנת  להגיע לאיזון בריאותי מומלץ בראש ובראשונה לוודא ולבדוק אילו דברים אנו מכניסים לאחת המכונות המפותחות בעולם וניתן להיעזר באתר https://mahut.co.il/ .

איזון ובריאות באמצעות תזונה-לנהל את המערכה

במאה העשרים ואחת רובנו הגדול עלולים "להתבלבל" מסך האפשרויות המוצעות לנו, בין אם מדובר בתחביבים וזמן בילוי כזה או אחר ועד למקצועות לימוד וקריירה. אבל כאשר מדובר באיזון ובריאות באמצעות תזונה, מדובר בראש ובראשונה בניהול נכון של מערכות הגוף השונות. ניהול ואיזון נכון של הגוף מבחינת אוכל, החל מכמות פחמימות ביום, כמות סוכרים וכמות מאכלים בעלי חומציות גבוהה עלולים להשפיע הן על איברי גוף פנימיים וחיצוניים והן על כלל מערכות הגוף וכלה בכלי הדם.

ובשל החשיבות של כל אלו, חשוב לנהל את מערך המזון האישי שלנו בצורה יעילה, מהנה וכמובן מאפשרת. כך למשל אחת ההמלצות היא לצרוך סוכרים ופחמימות, אך לעשות זאת בצורה מאוזנת אשר תכלול גם מזון נוגד חומציות כמו פירות וירקות ובאותה המידה לצרוך כמות מספקת של מים.

מה עוזר ומה הגוף צריך?

מרבית המזונות המצויים סביבנו כיום הינם מוצרים מעובדים, בין אם מדובר במוצרי בשר ועד למוצרים טבעוניים מרביתם עוברים הליך עיבוד כזה או אחר. אוכל מעובד דורש ממערכות הגוף ובעיקר ממערכת העיכול מאמץ די גבוה בכדי "לפרק" ולעשות שימוש בחומרים המצויים במזונות אלו, בשל כך איזון בין מאכלים מועבדים לבין מאכלים מן הצומח יוכל לעזור בהליך הפירוק והשימוש של ערכי המזון שיש באוכל מעובד.

אבל איזון אינו מתחיל ומסתיים במזון מעובד, אלא דורש איזון מתאים (לעיתים בצורה אישית) לכל תפריט שיכלול את כל אבות המזון החל מחלבונים, שומנים, פחמימות, מינרלים ועוד. צריכה מאוזנת בין שלל המאכלים הללו (והגדלה שלהם בעת הצורך) תוכל להביא לכדי ריפוי ואיזון מתמשך של הגוף גם ממחלות מורכבות. לכן איזון בריא של הגוף, נשען בין היתר על סוג האוכל שנכנס אליו.